dimarts, 7 d’agost del 2012

Cambra de Barcelona torna a denunciar la falta d'inversió d'Espanya en Rodalies

La Cambra de Comerç de Barcelona ha considerat aquest dimarts que el
futur del servei de transport públic de Rodalies a Barcelona està en
perill per la falta de gestió i retard en les inversions del Ministeri
de Foment, segons ha informat en un comunicat.

Així, la Cambra ha manifestat que l'Àrea Metropolitana de Barcelona
(AMB) pateix una "absència flagrant de previsió en la seva xarxa
ferroviària de Rodalies", pel que ha instat a modificar l'esquema de
les línies actuals per fomentar la qualitat del servei i millorar la
capacitat de transport augmentant les circulacions i la longitud dels
trens.

La falta de concreció per part del Govern en matèria d'inversions en
aquestes infraestructures afecta tant a la gestió com l'execució de
les actuacions necessàries, i "posa en risc la fiabilitat, viabilitat
i sostenibilitat" del servei, ha asseverat, després de recordar que
Rodalies ofereix al voltant de 850 circulacions comercials en dia
laborable i registra més de 100 milions de viatges a l'any.

Alhora, ha lamentat que el Ministeri de Foment no hi hagi anunciat cap
mesura per recuperar els retards registrats ni hi hagi aclarit les
inversions previstes referint-se al pla d'infraestructures
ferroviàries de Rodalies, que preveu inversions per valor de 4.000
milions entre 2008-2015.

També ha considerat que les "divergències entre Renfe i la Generalitat
són públiques i notòries", i no ajuda que la companyia sigui l'únic
operador del sistema de transport públic de la Regió Metropolitana de
Barcelona que ha perdut quota de mercat entre 2001 i 2010, passant del
3,5% al 2,7% en la primera corona, i del 51,5% al 43,8% a la resta de
l'àmbit de la integració tarifària.

Ha sostingut que Rodalies ha d'oferir un servei de qualitat i
eficient, el que també depèn de la modificació de l'esquema de línies
actual, amb quatre línies que passen pel túnel de Pl. Catalunya (tres)
i Passeig de Gràcia (una).

En el seu lloc, ha considerat que caldria donar pas a un esquema on
dues línies circulessin per Plaza Catalunya (entre les quals hi ha, la
línia costa-costa, passant per Mataró i Vilanova) i les dues altres
per Passeig de Gràcia (entre les quals hi ha la línia
interior-interior, passant per Granollers i Vilafranca).

També ha apuntat que s'hauria de prioritzar el nou traçat a
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que inclou el soterrament d'un
tram urbà de la línia de Vilanova i l'intercanviador de la Torrassa.

http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/4033215/20120807/cambra-barcelona-adverteix-govern-posa-risc-rodalies-falta-dinversio.html