dimecres, 22 d’octubre del 2008

Petició per a la difusió de vehicles elèctrics

Els vehicles elèctrics a bateria són una solució disponible que permet estalvi d'energia i reducció d'emissions contaminants de fins al 50 %, si ho comparem amb un vehicle convencional propulsado per un motor de combustió interna equivalent, alhora que és un vehicle lliure d'emissions en el lloc d'ús. Tres entitats estan fent una campanya europea de recollida de signatures exigint al Parlament Europeu, a la Comisió Europea i al Consell Europeu de Ministres l'organizació d'un ampli programa que promogui el desenvolupament i el foment dels vehícles eléctrics a batería i vehícles eléctrics i que s'eliminin els obstacles que impedeixen a aquestes tecnologíes emergents tenir un veritable accés al mercat.

Podeu donar suport a la iniciativa signant en aquesta página web: http://www.cleanvehicle.com/petition.php?lang=es

Equipat amb bateries de Liti o de NaNiCl, el cotxe eléctric pot arribar a una autonomia de 150 fins a 250 km, el que li dóna una quota de mercat del 20 al 35 %. Això satisfà les necessitats de la majoria de les persones que es desplacen diàriament al treball, segons cotxes de família i de la majoria d'utilitaris. Sota aquestes condicions de mercat, aquest vehicle podria estar a la venda a un preu una mica superior al d'un vehicle convencional, però el seu baix consum permetria l'estalvi d'aquest cost inicial extra en menys temps de la meitat de la vida del vehicle, produint d'aquesta manera un benefici econòmic tenint en compte la vida total del vehicle.

El vehicle elèctric híbrid és una solució disponible que permet un estalvi d'energia d'un 20 fins a un 30 % al comparar-lo amb un vehicle convencional propulsado per un motor de combustió interna equivalent. Aquest estalvi energètic pot veure's incrementat si les bateries són recarregades des de la xarxa elèctrica. També s'arribarà a una considerable reducció d'emissions. Està equipat amb Bateries de Liti o de NiMH, i/o súper condensadors, i no té limitació d'autonomia excepte quan funciona en manera elèctrica pur. Aquest vehicle atreu el mateix mercat que el del vehicle propulsado pel motor de combustió interna, i pot, d'aquesta manera, complementandose amb el vehicle elèctric propulsado per bateries, abastar tot el mercat.

Sota aquestes condicions de mercat, aquest vehicle podria estar a la venda a un preu una mica superior al d'un vehicle convencional, però el seu baix consum permetria l'estalvi d'aquest cost inicial extra en menys temps de la meitat de la vida del vehicle, fent d'aquesta manera un benefici econòmic tenint en compte la vida total del vehicle. El vehicle elèctric de pila de combustible és una solució a llarg termini que no estarà comercialment disponible a nivell d'usuari durant els pròxims 15 o 20 anys. Aquest vehicle continua la línia de desenvolupament marcada pels vehicles elèctrics, reemplaçant les bateries total o parcialment per una pila de combustible associada amb o sense súper condensadors. Aquesta tecnologia és interessant ja que utilitza hidrogen com portador d'energia. No obstant això, el rendiment energètic i mitjà ambiental serà inferior a l'arribat a pels vehicles a bateries i es podrà comparar, probablement, al dels vehicles elèctrics híbrids.

L'associació de la pila de combustible amb bateries i súper condensadors permet una autonomia intermèdia entre la del vehicle elèctric a bateria i el vehicle elèctric híbrid. D'aquesta manera el vehicle amb pila de combustible pot ser complementari als altres tipus de vehicles elèctrics ja esmentats. Sota aquestes condicions de mercat, aquest vehicle podria sortir a la venda amb un preu comparable al del vehicle híbrid o al del vehicle elèctric a bateries. La recuperació del cost extra inicial, dependrà en gran mesura del preu de l'hidrogen en una economia en la qual l'ús directe de l'energia elèctrica (vehicles elèctrics a bateries i híbrids) competirà amb l'ús indirecte de l'energia elèctrica o altres energies a través d'una transformació en hidrogen.