El conjunt d'entitats aplegades entorn al col·lectiu 'Somescola.cat' -entre els quals s'hi compta Òmnium Cultural- es va citar, aquest dimarts al Palau Bofarull, per defensar el model d'escola amb el català com a llengua vehicular. L'acte respon a les darreres sentències del Tribunal Suprem en contra de la immersió lingüística que qüestionen el model escolar català pel que fa a l'ús de la llengua pròpia de Catalunya.
Més de dos-centes persones entre sindicats, professors, associacions de pares i mares, escolars i polítics van voler fer acte de presència a la cita d'Òmnium Cultural en defensa del model d'immersió linguística. Totes elles van poder escoltar el manifest redactat especialment per l'acte en què es van argumentar els valors de l'escola catalana. Un model, segons es desprèn de les declaracions del pedagog Joaquim Arenas -un dels primers impulsors de l'ensenyament en català i de la metodologia de la immersió-, que vincula la "catalanitat als centres amb la qualitat en l'ensenyament".
L'acte d'aquest dimarts no s'entén sinó com a resposta a les darreres sentències del Tribunal Suprem espanyol que posen en entredit el model educatiu del país pel que fa a l'ús del català com a llengua vehicular. La recent sentència del Suprem sobre el model d'immersió posa en qüestió, senyala Òmnium, "un model d'escola àmpliament reconegut i aplaudit, tant aquí com a Europa".
Per aquest motiu, diverses entitats cíviques i educatives van iniciar una acció coordinada per reaccionar davant d'aquests fets d'una forma "serena i ferma" tal com apuntava la presidenta d'Òmnium, Muriel Casals. La trobada reivindicativa va servir, a més, per presentar en societat la plataforma "Somescola.cat" al Baix Cam, un projecte que agrupa al mateix Òmnium Cultural i un conjunt de sectors del món educatiu, cívic i cultural. L'acte es va cloure amb una actuació del cor Mestral, dolçaina i tabal, que van interpretar La Balanguera, La Muixeranga i Els Segadors, himnes nacionals dels Països Catalans. /Font
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada