El servei de lloguer públic de bicicletes de Girona, la Girocleta, compleix aquest setembre el primer any de funcionament amb més de 1.100 usuaris i dues estacions noves a la plaça Miquel de Palol i a l'avinguda Montilivi. Per garantir el servei, l'Ajuntament ha comprat 100 noves bicicletes, que s'afegeixen a les 160 ja existents. A més, d'aquí a dos anys, es preveu que el servei s'integri també amb el de transport públic, i que una única targeta sigui vàlida per agafar tant les bicicletes de lloguer com viatges amb autobusos urbans. En paral·lel, l'Ajuntament de Girona també treballa per implantar un sistema d'aparcaments segurs per a les bicicletes privades.
D'ençà que la Girocleta va començar a pedalar, ara fa un any, el número d'usuaris del servei ha anat creixent fins a arribar als 1.155 actuals. "Aquesta és una mostra que els usuaris han acollit bé la iniciativa", va ressaltar l'alcaldessa, Anna Pagans. L'alcaldessa va explicar que s'han escollit aquests dos nous sectors per donar servei als veïns del barri Devesa-Güell i, en el cas de Montilivi, "per la proximitat que hi ha amb la universitat". A més, aquest setembre l'Ajuntament també ha ampliat amb deu noves places cadascuna de les estacions de Girocleta situades a la biblioteca Ernest Lluch i a Emili Grahit.
En paral·lel, l'Ajuntament també ha adquirit 100 noves bicicletes, que se sumen a les 160 que fins ara hi havia, i que incorporen les millores suggerides pels usuaris. Entre d'altres, s'han reforçat els ancoratges dels parafangs, els timbres són antivandàlics i els seients es poden regular a més alçada.
Pel que fa als usos, l'estudi que ha fet l'Ajuntament demostra que la majoria dels socis són joves, amb edats compreses entre els 25 i els 34 anys (41,7% del total). L'estadística també recull que, pel que fa a sexes, la tipologia d'usuari és bastant equilibrada (52% d'homes davant el 48% de dones).
L'estudi permet concloure que, fonamentalment, els usuaris de la Girocleta utilitzen el servei per anar o tornar de la feina. I és que la majoria dels lloguers se situen a les franges horàries que van de les set a les nou del vespre, de les dues a les quatre de la tarda, i de les vuit a les nou del matí.
La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña, va avançar que en un termini de dos anys es preveu que el servei s'integri també amb el transport públic, i que una única targeta permeti llogar bicicletes i fer viatges amb autobús. Però les millores no quedaran aquí. "La intenció de la Generalitat és que al 2012 la integració tarifària sigui una realitat a tot Catalunya; per tant, a més de Girona, la targeta permetrà fer viatges amb transport públic arreu de Catalunya", va declarar Salamaña.
Font: http://www.diaridegirona.cat/girona/2010/09/16/girocleta-pedala-ritme/432596.html
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada