la qualitat de l'assistència malgrat el tancament de ambulatoris i
disminució d'ambulàncies, també pateix la falta de mitjans. En un
article publicat avui dijous a El País, es reflecteix com el 061,
número de telèfon del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), deixa
sense atendre desenes de trucades al dia, especialment per falta de
personal. Els treballadors del servei denuncien que en els tres
primers dies d'aquesta setmana han quedat sense atendre entre 60 i 80
trucades per cada un dels torns de matí i de nit.
La plantilla assegura que aquesta xifra s'ha disparat des de l'entrada
en servei, el passat dia 1, d'una nova concessionària que destina
menys personal a contestar les trucades. De fet, la nova
concessionària, Arvato Qualytel, ha acomiadat a 40 empleats des que es
va fer amb el servei, denuncia CCOO. El sindicat ratifica les xifres
denunciades pels treballadors i xifra en unes 400 les trucades
desateses en els tres primers dies de la setmana. "No tenim temps ni
d'aixecar per anar al lavabo. És una crida darrere l'altra", relata un
empleat del SEM preguntat per El País.
El SEM, per la seva banda, diu que la plantilla és suficient i redueix
les trucades no ateses al 2,5%, unes 30 o 40 diàries. Ramon Gras,
director de les centrals de coordinació del SEM, replica que "aquesta
setmana han estat només el 2,5% les trucades abandonades, unes 35
diàries. Hi ha hagut percentatges pitjors anteriorment".
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada